Omega & Akne

Inkludera mer Omega-3 fettsyror i kosten kan hjälpa behandla och förebygga akne naturligt

Acne

Acne uppstår när porerna blir inflammerade och tilltäppta med bakterier, vilket resulterar i skador. Acne kan drabba människor i alla åldrar, från tonåringar går igenom puberteten till vuxna i 40-årsåldern.

Omega-3

Omega-3 är fettsyror som ofta förekommer i fiskoljor. Enligt Internationella Omega-3 Lärande och utbildning konsortiet för hälsa och medicin, Omega-3 inte bara hjälp med akne, men också stöd i att bibehålla psykisk hälsa och minska risken för kroniska sjukdomar.

Förebyggande

Den amerikanska Heart Association rekommenderar att äta fisk två gånger i veckan för att bibehålla en hälsosam mängd Omega-3 i ditt system. Om du inte förbrukar Omega-3-rika livsmedel (fisk, linfrö, avokado och valnötter), med ett dagligt tillskott är tillräcklig.

Missuppfattningar

En vanlig missuppfattning är att fett är dåligt för hälsan. Däremot kan Omega-3 fettsyror minskar riskfaktorer för hjärt-kärlsjukdom, enligt AHA.

Överväganden

Omega-6 fettsyror finns i icke-gräs köttprodukter, nötter, vegetabiliska oljor, och kommersiella efterrätt och produkter mellanmål. Enligt AbsoluteAcneInfo. com, Omega-6 fettsyror främjar inflammation, vilket kan förvärra akne.

 

Källa: http://www.halsatips.com/allergi/2014/10/omegas-akne.html

This entry was posted in Akne, Inflammationer, Obalans Omega 3/6, Omega 3. Bookmark the permalink.

Comments are closed.